28 May 2014

Orang Dah Tak Nak Beli Produk Shaklee Sebab..
Oleh Hubby Norfaziela


Bulan lepas heboh pasal pengedar Shaklee dah tak boleh jual bawah harga runcit. Ramai juga yang merajuk dan tak beli produk Shaklee bulan lepas kerana dah tak dapat harga ahli.

Saya ambil 2 perspektif dalam membincangkan topik harga ahli pada bukan ahli. Pertama, dari kacamata pengguna yang belum mendaftar ahli. Kebiasaannya anda akan survey harga dari beberapa pengedar. Pengedar mana yang boleh beri harga paling rendah, maka yang itulah menjadi pilihan anda. Anda mungkin tak kisah tentang kesan harga yang sangat murah itu pada pengedar dan Shaklee sendiri. Yang penting anda dapat barang anda dengan harga paling- paling jimat. Siapa yang tak nak jimat kan ?

Baca lagi..

Perspektif kedua ialah dari kaca mata pengedar. Ada dua jenis pengedar Shaklee diluar sana. Saya bermula dengan pengedar Shaklee yang desperate. Parah betul bunyinya kan. Memang parah pun. Oleh kerana mereka kurang ilmu seperti ilmu produk, ilmu marketing, ilmu menguruskan pelanggan dan sebagainya, pengedar ini memilih jalan mudah untuk menarik perhatian anda dengan harga ahli. Pengedar seperti ini juga mempunyai kurang keyakinan sekiranya mereka ada ilmu. Kebanyakan pelanggan yang membeli dengan pengedar sebegini selalu datang bertanya cara pengambilan dan step-by-step kesan pengambilan produk Shaklee. Nampak tak ? Anda sebenarnya sangat rugi bila membeli dengan pengedar seperti ini. Dah lah beli produk mahal, lepas tu tak diajar cara guna, tak ada follow up dan tak ambil peduli pun samaada anda dapat kesan optimum atau tidak. Pengedar seperti ini merosakkan Shaklee dan akan memisahkan anda dengan Shaklee. Mengapa saya kata begitu ? 


Teruskan bacaan..

Kemudian, saya nak bercerita tentang pengedar Shaklee Sebenar yang juga seperti saya. Bila Shaklee menguatkuasakan larangan penjualan bawah harga ahli pada semua pengedar, saya didedahkan tentang peranan pengedar Shaklee Sebenar. Pengedar Shaklee yang sebenar ialah pengedar yang lengkap dengan pelbagai ilmu untuk anda keluar dari masalah kesihatan. Dah la pakar dalam ilmu produk, malah saya selalu membuat 'after sales service' seperti bertanyakan kesan, periksa samaada anda betul- betul faham tentang fungsi dan cara pengambilan dan yang paling penting boleh menjadi ala- ala doktor peribadi anda.  Anda boleh rujuk apa saja yang tak faham tentang produk pada saya. Bahkan pengedar Shaklee sebenar macam saya juga akan cadangkan dengan ikhlas produk terbaik untuk anda walaupun produk itulah yang paling murah. Bagus kan ?

Apakah Kesan Menyokong Pengedar Shaklee Yang Desperate ?

Untuk pengetahuan anda, saya telah terlibat dengan syarikat MLM sejak dari sekolah menengah kerana ayah saya sangat aktif berMLM. Semua MLM yang saya join adalah berasaskan produk kesihatan. Ada yang produknya bagus dan ada yang tak bagus. Tapi sudah tentulah tak sebagus Shaklee kan :) . 

Jadi dipendikkan cerita, kebanyakan MLM ini sangat besar dan popular di Malaysia pada peringkat awal. Tetapi kebanyakannya terpaksa gulung tikar atau mengecil kerana pasaran yang semakin rosak. Puncanya satu sahaja iaitu pengedarnya menjual pada harga yang tidak sepatutnya pada pengguna. Sehingga ramai pengedar senior yang sanggup menanggung kerugian semata- mata untuk mendapat mata bonus. Situasi ini akan memberi kesan yang dasyat pada pengedar baru yang tak mampu untuk rugi. Mereka akan meninggalkian bisnes ini. Maka syarikat akan mengecil dan kos operasi akan melebihi keuntungan. Akhirnya, syarikat akan tutup dan anda tak akan dapat menggunakan produknya lagi walaupun ia sangat bagus.


Kesimpulannya, jika anda sangat suka produk ini maka anda hanya perlu buat satu perkara untuk dapatkan harga murah yang anda nak sangat tu. Daftar saja ahli. Tak mahal pun. Hanya RM75 seumur hidup jika anda selalu membuat pembelian. Tapi jangan pula daftar dengan pengedar yang lansung tak komited untuk bantu anda keluar dari masalah kesihatan sebaliknya semata- mata nak menjual.

Ini adalah bisnes dari hati yang menjadi sumber rezeki hakiki keluarga saya. Saya komited untuk bantu anda keluar dari masalah kesihatan dan memberikan anda harga yang paling murah bila anda mendaftar sebagai ahli. Lepastu dah tak payah buat kerja- kerja survey lagi dah. 

Bagi pengedar lain pula, percayalah rezeki itu telah ditentukan Allah s.w.t sejak dari luh mahfuz lagi. Usaha kita di sini hanyalah untuk menentukan pahala, dosa, berkat atau sebagainya.

Wallahualam.

Sekian, Terima Kasih

Yang Benar,
Norfaziela Mohd Noor
Pengedar Shaklee Sebenar
Shaklee ID 908452
HP 019 3949873
Email zielaamin83@gmail.com
Facebook Page Norfaziela Dot Com

0 comments:

Post a Comment

BTemplates.com

Categories

Powered by Blogger.

Hubungi Saya Untuk Rundingan

Name

Email *

Message *

Followers

JUMLAH PELAWAT

Kenali Saya

E-Book PERCUMA

E-Book PERCUMA
Kurus Dengan Berkesan

Like Saya di FB

Like Saya di FB
" Percuma Tips Kecantikan & Kesihatan Harian. Rugi kalau tak dapat "

Cara Order Produk

Cara Order Produk

Jom Sertai Saya !!!

Jom Sertai Saya !!!
Dua Sejoli :)

Dapatkan Produk Shaklee Anda Sekarang

Search This Blog

Blogger Aktif

Salam .
Anda masih aktif berblogging ?
Jom sertai segmen mudah ni.
Tak pasal-pasal dapat traffic free, follower free .



klik banner untuk join the community :D

good luck !


Share Pada Rakan

Cool Social Media Sharing Touch Me Widget by Blogger Widgets

Popular Posts

Blog Archive