29 April 2014

4 Keburukan Utama Alfafa Shaklee
Oleh Norfaziela Mohd Noor

Menurut www.letsgohealthy.blogspot.com, nama Alfafa diberi oleh Pak Arab yang membawa maksud " Father of All Plants".

Keburukan Vs Kebaikan No. 1

Alfafa tumbuh kebanyakannya di kawasan Mediterranian. Jadi, memang jauh kalau anda nak ambil dan makan buat ulam nasi budu. Akarnya pulak 4.5 meter ke dalam tanah. Memang jenuh lah nak cabut. Jadi Alfafa dapat menyerap nutrien yang tak dapat diserap oleh herba lain.

Alfafa Shaklee telah diuji diperingkat tertinggi dan disahkan 99.9 berkesan oleh badan berkecuali. Ia telah di keringkan secara semulajadi dan dibentuk sebagai tablet yang mudah dimakan.


Keburukan Vs Kebaikan No. 2

Alfafa Shaklee tidak boleh diambil ketika awal kehamilan kerana dikhuatiri mengganggu fungsi hormon dan kandungan.  Sumber dari www.altmedicine.about.com.

Namun Alfafa sangat baik diambil di waktu hampir bersalin yang berfungsi sebagai selusuh yang memudahkan kelahiran.


Keburukan Vs Kebaikan No. 3

Akar Alfafa sering dikaitkan dengan kesan sampingan yang tidak baik disebabkan oleh bakteria yang ada padanya. Sila rujuk link ini.

Oleh itu Shaklee Alfafa Complex ini diperbuat dari bahagian daun alfafa yang dikeringkan secara semulajadi dan dijadikan tablet.

Keburukan Vs Kebaikan No.4

Alfafa tidak boleh diambil oleh pesakit SLE/ Lupus.  Alfafa yang berlebihan boleh menyebabkan sel darah merah pecah. 

Namun, bagi yang lain, Alfafa dapat menghalang pemendapan kolestrol dan menurunkan tahap kolestrol dalam darah. Mengikut www.health.howstuffworks.com , kajian yang dijalankan ke atas 17 orang dewasa yang mengambil alfafa selama 8 minggu tanpa mengubah diet mereka, tahap kolestrol 15 orang daripadanya didapati turun sebanyak 17%.

Dah habis keburukan, maka saya sambung dengan kebaikannya yang banyak lagi:

Kebaikan No.5 dan Seterusnya
  • Alfafa juga dikenali sebagai ' perapat' yang mengintimkan lagi hubungan suami isteri. Kasi ngam gitu :) Klik link ini untuk artikal tentang ' Longgar'
  • Alfafa bertindak untuk menulinkan darah dan buah pinggang. Proses detosifikasi ini mengeluarkan toksik dan air yang berlebihan atau yang tidak diperlukan badan.
  • Ia mengecutkan rahim selepas bersalin dan melegakan masalah bengkak peranakan.
  • Mengimbangi keasidan badan dengan membekal alkali.
  • Meningkatkan prestasi pencernaan
  • Mengimbangi tahap gula dalam darah
Rujukan : www.globalhealingcenter.com/natural-health/benefits-of-alfalfa-leaf/

Untuk lebih manfaat sila klik link ini  pula http://vitamin-sihatcantik.blogspot.com/2014/03/alfafa-complex-raja-detoks.html

Jadi, sebenarnya keburukan Alfafa tidaklah banyak berbanding manfaatnya yang pelbagai. Jika anda tahu teknik pengambilan yang betul, maka Alfafa tidak akan sekali-kali memberi mudarat pada kesihatan.

Sikap pengedar yang tidak ambil tahu tentang teknik pengambilan yang betul akan memberi padah pada pengguna. Tetapi tidak dengan saya. Anda pasti nakkan pengedar yang boleh terangkan semua fungsi dan teknik permakanan suplimen ini kan ? Oleh itu sila elakkan pengedar seperti ini. 

Kelebihan Membeli Dari Saya

Saya tidak akan sekali-kali beredar jika anda masih belum faham fungsi dan cara pengambilan mana-mana produk Shaklee. Anda dah laburkan duit untuk sihat, maka saya WAJIB beri yang terbaik. Selain itu, saya juga akan pantau kesan pengambilannya. Anda boleh terus SMS saya atau PM saya di Facebook saya. Klik untuk lihat saya di Facebook. Percayalah, saya buka penjual yang TOUCH & GO.

Akhir sekali, harga Alfafa Complex ( 700 tablet) RM 97.50, manakala bagi 330 tablet, harganya adalah RM 53.75.


Nak lagi murah ?

Sila daftar sebagai ahli dan anda akan dapat harga ahli ( 20- 30% OFF) dan berpeluang mendapat cash rebate.

http://vitamin-sihatcantik.blogspot.com/2014/02/borang-daftar-pengedar-shaklee.html

Oleh itu, bagi anda yang berminat bolehla SMS/ Whatapps saya di 019-3949873. Please jangan segan-segan yer.

Wassalam
Norfaziela Mohd Noor
Shaklee ID 908452
" Your Health Partner "

0 comments:

Post a Comment

BTemplates.com

Categories

Powered by Blogger.

Hubungi Saya Untuk Rundingan

Name

Email *

Message *

Followers

JUMLAH PELAWAT

Kenali Saya

E-Book PERCUMA

E-Book PERCUMA
Kurus Dengan Berkesan

Like Saya di FB

Like Saya di FB
" Percuma Tips Kecantikan & Kesihatan Harian. Rugi kalau tak dapat "

Cara Order Produk

Cara Order Produk

Jom Sertai Saya !!!

Jom Sertai Saya !!!
Dua Sejoli :)

Dapatkan Produk Shaklee Anda Sekarang

Search This Blog

Blogger Aktif

Salam .
Anda masih aktif berblogging ?
Jom sertai segmen mudah ni.
Tak pasal-pasal dapat traffic free, follower free .



klik banner untuk join the community :D

good luck !


Share Pada Rakan

Cool Social Media Sharing Touch Me Widget by Blogger Widgets

Popular Posts

Blog Archive